İzleyiciler

26 Ocak 2012 Perşembe

HADİ ESKİTME YAPALIM...

 Dikiş kutusu yaptık....
 Kenarlara cd kalemi ile dikiş izleri yaptık...


 Şerbet cafeye bahşiş kutusu yaptım peçetenin bazı yerlerini pasta rölyefle kabarttım...


 Gelelim maskeleme sıvısı ile eskitme yapmağa...
 Önce istediğimiz renge objemizi boyuyoruz,üzerine ara ara maskeleme sıvısı sürüyoruz,benimki kurumuştu yinede işe yaradı..
 Kuruyunca üste ikinci rengi süreceğiz...
 İkinci kat kuruyunca sıvı sürdüğümüz yerler elimizle bile çıkıyor....

 Alta kahverengi yağlıboya sürüp penyeyle siliyoruz....
 Peçetenin kenarına boyutlu boya sürdük kurumamıştı kuruyunca onuda eskiteceğiz...
Yağlıboyayı daha fazlada sürebiliriz o zaman daha koyu olur istersek kenarlardan resim çatlatma yapabiliriz...
Mümkün mertebe yapılan işleri fotoğraflayıp nasıl yapıldığını göstermek istiyorum,bazı dostlar nasıl yapıldığını sormuştu bende bugün nasıl yapıldığını anlatayım dedim,anlamadığınız yerleri telefonla sorabilirsiniz...

66 yorum:

  1. Maskeleme sıvısını hiç duymamıştım, sayende öğrendim, :)

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurcancım Cadens satıyor ama alırken içinin kurumamış olmasına dikkat ....

      Sil
  2. vallahi meralcim yaptıklarının hayranıyım..hepsi çok güzel..

    YanıtlaSil
  3. Şehnazcım sağol canım....

    YanıtlaSil
  4. Ablacım, büyüksün, süpersin, bi de altın kalpli bi meleksin. Çok merak etmiştim, sayende yeni bir şey daha öğrendim. Denemek için sabırsızlanıyorum. Eksik olma, çok sağol

    YanıtlaSil
  5. Canım ya böyle hem kolay hemde güzel oluyor,sanal derslerede başlıyacağım yakında:)

    YanıtlaSil
  6. bana kalsa evimdeki herseyi eskitecegim :)

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  7. Bu işlemi çok merak ediyordum, çok yararlı oldu sağolun.

    Bir de alakasız soru sorabilir miyim? Son zamanlarda gördüğüm bu yorum-cevap formatı çok güzel. Zor olmazsa nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara yeni Bloger yüzünü tıklamıştım yayın yaparken üstte çıkıyor o yaptı herhalde ben birşey yapmadım canım...

      Sil
  8. Başlıyacağım değil resmen sanal ders veriyosun, daha ne olsun ablacım.
    İkisine de bayıldım.Bugün bir sitede çakma stamp yapılışını gördüm.Mühür falan gibi birşeyler yapmak için işine yararmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla isterim bugün atölyede eski stamplarımı buldum onlarla birşeyler yapacağım..

      Sil
  9. Bu tarz eskitme yapmayı bilmiyordum, paylaştığınız için çok eşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırayla böyle bilgileri paylaşacağım Nazancım...

      Sil
  10. Ben eskileri yenilemeye çalışıyorum, sen yenileri eskitmek için uğraşıyorsun yaaa :)))))
    Kıskançlığımdan ne diyeceğimi şaşırdım görüyor musuuun :))

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeller ,maskeleme sıvısını yıllar önce gül hoca kullandırmıştı.Değişik efektler yapmak mümkün,ozamanlar bu tür eskitmelere bayılmıştık hepimiz.Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Bende Gül hocayla çalıştım anlıyacağın daha çoook eskitmemiz var...:)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel bir iş olmuş. Ne de güzel anlatmışsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım birilerine ilham olursa ne mutlu bana...

      Sil
  14. ellernize sağlık meral ablacım hç yapmayı bilmediğm şeyler bunlar paylaşmanz cok iyi oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaydacım hani ahşap deneyecektin bekliyorum ona göre...

      Sil
  15. Ayyy süper teşekkür ederim.çok da zor değilmiş..malzeme bulmak önemliymiş ;)) inşallah burda bulurum..ve de denerim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle şimdi çok kolaylaştı malzeme bol ,daha zor eskitmeler var onlarıda paylaşacağım..

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim..Emeğinize sağlık ;)

      Sil
  16. Çok farklı görünüyor Meral ablacım. Değişik renklerle de denemelerini görürüz inşallah. Anlatımın için de teşekkür ederim. Diğer kutular da şahane bu arada :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Perim sağol bu hem kolay hem şık beyazlada çok güzel oluyor..

      Sil
  17. Vay vay vay. Zihni Sinir bu işlere el sürmekten korkuyor işte ama gelip gidip(bakıp, bakıp :) ) doya doya seyrediyor bu güzellikleri Meralciğim. Nasıl emek ve sabır istiyorlar yaa o boyanın kurma aşamasına bile dayanamazmışım gibi geliyor hep bana. Dikiş kutusu çok tatlı olmuş aynı modeli ben de Serpilciğim sergisinden aldım kanaviçe ipleri için:)
    Şerbet Kafenin bahşileri bol olsun inşallah.Bugünkü favorim tabii bol resimli aşamalı o eskitme kutu ki çok güzel olmuş sonuç.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende kurumasını beklemiyorum fönle kurutuyorum:)Dikiş kutunuda güle güle kullan canım...

      Sil
  18. İlham olmaz mı ablacım? Şimşekler çakıyor beynimde ;) Ellerinize sağlık..SEVGİLER! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miraycım hemen dene Perimede dedim beyazlada güzel oluyor...

      Sil
  19. Ellerine emeğine sağlık ablacım iyiki varsın. Anlatım harika ben de sayende bir teknik daha öğrendim teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  20. çok şirin olmuşlar bu cicişler. bayıldım.
    ben deee yapmakkk istiyorumm :) işin esprisi tabii.
    süpersiniz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yaparsın ,sadece biraz teknik e onudabu blogda görürsün canım...:)

      Sil
  21. Sayenizde yeni bir çalışma daha öğrendim, bu eskitmenin yapılışını görmüş ama soramamıştım, çok işime yaradı, anlatımlara devam etmenizi bekliyorum, çalışmalarınızı hayranlıkla izliyorum, tşk:))

    YanıtlaSil
  22. Yine harikasın Meral ablam çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık Hayırlı cumalar dilerim.

    YanıtlaSil
  23. Meralcim Gül hocanın gerçekten tüm öğrencilerine çok katkıları olmuştur,hele eskitme ve doku konusunda ufuk açtığına inanıyorum.Sizin işlerinizi çok beğeniyorum,harikasınız. Hangi yllarda çalıştınız hocayla.Listeme ekliyorum ekledimmm .Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım valla Gül hocayla en az altı yedi senedir tanışırız birkaç ay devamlı gitmiştim ama vakitsizlikten devam edemedim artık alışverişe gittikçe görüşüyoruz onu çok severim o bu işin duayeni bence..

      Sil
  24. Süpersiniz meral hanımcım,ne güzel anlatmışsınız,böyle bilgi paylaşan çok az,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek birileri yararlansın diye uğraşıyorum,en kısa zamanda bekliyorum canım:)

      Sil
  25. ahh bir ara arkadaşım sen kullanırsın diye vermişti ve bende acemiydi attım gitti bu maskeleme sıvısını:)sonrada anlıyoruz işte.cahillik:)çok da güzel anlatmışsın.ellerine sağlık ablacığım.kutuda şahane olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alanaycım üzülme fiatı çok ucuz,sende çok güzel şeyler üretirsin...

      Sil
  26. Dikiş kutusuna bayıldım Bende isterem bu kutudaaaaannn bende isteremmm

    YanıtlaSil
  27. Kıskanma ne olur boya seninde olur:)Sanada yaparız canım...

    YanıtlaSil
  28. bende yenı ara yuzu kullanıyorum ama bu sekılde soru cevap yok bende bu arada yıne cok hoş şeyler yapmışsınız elınıze saglık.

    YanıtlaSil
  29. meralciğim eskitmeyi çok güzel anlatmışsın ben de öğrendim şimdi canım benim sağol.iyi ki varsınnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  30. Hepside çok güzel ama, eskitmeye bayıldım Meral Hnımcığım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Dilekcim Ankaranın soğuğu buralara kadar geldi...

      Sil
  31. Ellerinize sağlık. Çoookk Güzel olmuş hepsi. Maskeleme sıvısı 1 aydır rafta duruyordu.İlham verdiniz. hemen uygulayacağım harika olmuş. Yaptıklarınızı öğrettiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  32. Ne güzel ilham verdim sana. ama yapın bizde görelim...:)

    YanıtlaSil
  33. Dikiş kutusu çok sevimli olmuş...Ellerinize sağlık.
    Tip Box servisten değilde kendi başına kutudan tip alır diye düşünüyorum ;)yeni bir şey daha duydumm,Rölyef kabartma...az bilgime sığınarak soruyorum, nasıl yaptınızz ??

    YanıtlaSil
  34. Onuda fotoğrafladım yayınlıyacağım:)

    YanıtlaSil
  35. bunun mumla eskitmeyle arasinda ne fark var?
    cok guzel paylasiyorsun,bayiliyorum bu yaptiklarini bizlere sunmana
    anlatimina...
    hersey icin tesekkurler sevgili meral

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihancım daha kolay soyuluyor vede daha yıpranmış hissi veriyor...

      Sil
  36. çok beğendim eskitmenin yapılışını anlatmanız da güzel olmuş

    YanıtlaSil
  37. Merhaba arkadaşım hobilerinizi buraya kadar izledim hepside biribirinden degerli açıklamışsın emeklerinize saglık

    YanıtlaSil
  38. Ben de çok beğendim.Hemen bir maskeleme sıvısı alıp deneme yapmak istiyorum.Eskitme şeylere bayılıyorum.En ince detaya kadar her şeyi öğrenmek istiyorum ama işte zaman meselesi.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle......

    YanıtlaSil
  39. arkadaşım seninle gurur duyuyorum.....
    her bilgiyi bizlerle paylaştığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  40. (M E R A L İ Ç E) BU ADI HAKKIYLA ALDINI BİR KERE DAHA GÖSTERDİN .

    YanıtlaSil
  41. Meral hn paylaşımınız için teşekkürler , sitenize bakmadan geçemiyorum :)) inanın sizden çok güzel fikirler alıyorum hakkınızı helal edin sizi öpüyorum .

    YanıtlaSil
  42. Meral Hanım merhaba,
    Yaptığınız her ürün gibi bunlarda çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Size birşey sormak istitorum. Benim gittiğim kursda yağlı boya eskitme yapmak için keten toğumu yağı ve yağlı boya karıştırılıyordu. Siz yağlı boya eskitmede yağlı boyayı ürüne direkmi uyguladınız?
    Teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil