İzleyiciler

2 Mart 2012 Cuma

Tekrar Hamur kabartma obje yapımı ..

Dekopajımızı seçelim...
Kapıönümüze beğendiğimiz dekopajı yapıştıralım...
Nereleri kabartmak istiyorsak ikinci dekopajımızdan keselim...
Hamurumuzu dekopaj tutkalımızıhazırlıyalım
Ben iki renk hamuru karıştırıp böyle bir renk elde ettim amabu aralar renkli hamur ithal edilmiyor...Mantı makinanız yoksa merdane ile açabilirsiniz...

Kesilen dekopajları dekopaj tutkalı ile hamura yapıştırıp kretuar yardımı ile kesiyoruz...
Hamurun altına bolca dekopaj tutkalı sürüyoruz..


Merdane ilede açılabiliyor...
Kabarttığımız dekopajları yerlerine yapıştırıyoruz...
Ben kenarlarına parmak vaksla ışıltı kattım...
İstediğiniz dekopaja uygulayabilirsiniz..
Merhaba bugün derste yapılan bir objeyi resimledim.Sırasıyla yayınlıyorum.objeyi önce istediğimiz renge boyuyoruz.Renge uygun dekopaj seçiyoruz veya dekopaja göre boyuyoruz.Seçilen dekopajı kesip objeye yapıştırıyoruz.İikinci dekopajdan kabartacağım desenleri kesiyorum.Hamurumu makinayla açıyorum.Kesilen desenlerin arkasına dekopaj tutkalı sürüyorum. Açılan hamura yapıştırıyorum.Kretuar yardımı ile kesiyorum.Hamurun arkasınada dekopaj tutkalı sürüp,Objeye arka plandan öne doğru yapıştırıyorum.İsterseniz kenarlara parmak wax sürüyoruz.Uğur böceklerimide yapıştırıyorum tamam.Ben kenarları boş bıraktım,isterseniz stensılla desen yapabilirsiniz.Bir gün sonra hamur sertleşiyor.Faber artık efa plastı ithal etmiyor.Ben Istanbuldan başka bir marka alıyorum oda işimi görüyo Crell
diye bir marka Unutmadan büyük resim yapıştıracaksam merdane ile açıyorum. Anlamadığınız yerleri sorun telefonda açabilirsiniz.Sevgilerle. ARKADAŞLAR BANA O KADAR ÇOK MAİL GELİYORKİ BUGÜNDE ŞEHNAZIN YORUMUNDAN SONRA BU ESKİ YAYINI TEKRARLIYORUM....Bu üçüncü yayın bugün üç kişi beni arayıp hamur kabartmayı sordu tekrar yayınlıyorum...        

34 yorum:

  1. Merhaba,

    Ne kadar güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    Detaylı anlatım için teşekkürler.

    Ayrıca hamurun adınıda not aldım. Tekrar teşekkürler. :)

    Sizi izlemeye alıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Meral can, hamur kabartma nasil yapilir sorulari cogaldi. Ben amatör cadi, anlatmak yerine senin bloguna yönlendirecegim müsadenle ki usta agizdan ögrensin yapmak isteyenler.:=)

    Bilgine.

    Tüm detaylariyla harika bir anlatim olmus, emegine saglik.

    Atölyede ki herkese selam, kediciginide MIRRRLADIM:))

    Sevgimle daim.

    YanıtlaSil
  3. Hamur kabartmalı objeyi hiç denemedm ama bu ayrıntılı anlatımdan sonra ilk fırsatta denicem ellerinize sağlık sanırım posta kutusu gibi bişi yapmşsınz çok hoş...

    YanıtlaSil
  4. Hamur kabartma yapmak için bende malzemelerimi tedarik ediyorum.
    Umarım başarılı olabilirim.
    Anlatımınız harika.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok beğendim. Ellerinize sağlık. İlk fırsatta ben de deneyeceğim . Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  6. meral hanımcım çok teşekkür ederim.çok incesiniz,benim iöin post yayınladınız..daha net gördüm tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Anlatımınız için çor teşekkürler Meral hanım.

    YanıtlaSil
  8. Vallahi böyle anlatınca ne kadar kolay gözüküyor bunlar sanki 10 dakika otur yap bitsin gibi ama sadece o dekupajdan kabartma yapacağın kağıtları bile kesmek sabır emek işi, boyası, jilası kuruması, yapıştırmasıi puanı, montajı ne emek var ne emek var. Ellerinize yüreklerinize sağlık Meralciğim hepsi ayrı güzel.

    YanıtlaSil
  9. Meral hanım bugün içimden geçiyordu bu konuyu size sormak. O kadar gzel işler çıkıyorki ortaya denemek istiyordum. En kısa sürede hamuru edinip ben de deneyeceğim. Teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  10. anlatımınız için teşekkürler çok yararlanıyorum elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. meral ablacım ..bana göre iyi bir anlatım olmuş=)) ellerine emeğine sağlık..
    İyiki varsın:))

    YanıtlaSil
  12. meral hanım hamur paketlerının yakından çekıp resımlerını koyabılırmısınız ?bırde dekopajları nereden temın edıyorsunuz bızım buradakı hobı marketlerde hıç degısık resımler yok varsa yoksa çiçek böcek :(

    YanıtlaSil
  13. objeye arka plandan öne doğru yapıştırıyoruz nasıl yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zor bir resim seçmişim bunda arka plandan öne doğru ama çoğu resimde üstüne yapıştırıyoruz adsız arkadaşım:)

      Sil
    2. meral hanım merhaba bende küçük bir şehirde oldugum için hamur kabartma temin edemiyorum nerden bulabilirim bu arada ellerinize emeginize saglık inanırmısınız dekpaj bile yok şaştım kaldım

      Sil
  14. dekopajları nerden buluyorsunuz ay bakıp begenıp secmek ıstıyorum ama herseye yenıden bakmak zor gelıyor :(keske bır dekopaaj sayfanız olsa ordan bakıp begensek

    YanıtlaSil
  15. Elinize emeğinize sağlık.hepsi birbirinden güzel.ben de çok sıkıldığım için başladım ahşap boyamaya erzurum un ilçesinde yaşıyorum ve imkanlar o kadar kısıtlı ki anlatamam.ama yinede elimden geldiği kadar birşeyler yapmaya çalışıyorum.sizin yapmış olduğunuz bu güzel objeleri görünce daha da çok heveslendim.inşallah üstesinden gelirim.harikasınız.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak başarırsın ben ara ara nasıl yaptığımızıda yayılıyorum ,umarım yardımcı olur...

      Sil
    2. evet çok yardımcı oluyor ve hepsi birbirinden güzel.yalnız birşey sormak istiyorum bazı dekupaj sitelerinden resimler indiriyorum ama çok bulanık ve kötü çıkıyolar ne yapabilirim.yardımcı olursanız çok sevinirim...çok teşekkürler:)))))

      Sil
  16. Bu yayınınızı arayıp duruyordum :) Çok acemice bir sorum olacak. resmi hamura ve resimlenmiş hamuru ahşaba yapıştırma işlemlerini, hamur yaşken mi, kuruduktan sonra mı yapıyorsunuz? Bakıp bakıp imreniyorum. Bir tanecik olsun yapmazsam içim rahat etmeyecek :) Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihalcim hamuru hep yaşken yapıştırıyoruz iki aşamadada yaş olacak eğer vaktin yoksa hamuru kabarttın yapıştıramadın naylona sar buzdolaba koy kurumaz...

      Sil
  17. ah ah ne güzel resimler ve ne güzel işler.. keşke horozlu koyunlu be kedili olan resimleri buraya dekopaj olarak koysanız meral hanımcığım... ellerinize sağlık...dilek

    YanıtlaSil
  18. bu güzel anlatımlarınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Merhaba meral hanım sitenizi çok begendim çokda özendim ama ben küçük yerde oturdugum için malzemeleri bulmakta zorlanıyorum.Acaba kabartma hamurunu evde kendim yapabilirmiyim seramik veya tuz hamurundan yapılırmı.Lütfen cevap verin biran önce yapmak istiyorum sevgiler şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Merhaba uzun zamandır bloğumun yorumlarına cevap veremiyordum dekopajları en kısa zamanda paylaşırım Dilekcim taralı değilse taratırım yoksa yükleyemiyorum,adsız cım:) seramik tuz karışımından olmuyor ne yazıkki hazır alıyoruz,bulamazsan bana yaz kargolarız :))

    YanıtlaSil
  21. üzüldüm şimdi ya of heveslenmiştim o kadar meral hanımne kadara alıyorsunuz hamuru ayrıca cevap verdiginiz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Hamur fiatı 17.5 bir hamurla 5 veya 6 obje yapılabiliyor.

    YanıtlaSil
  23. peki dekopajı tahta yerine fayansa kartona yapabilirmiyim

    YanıtlaSil
  24. peçete nasıl kabartılır ?

    YanıtlaSil
  25. çok geç keşfettim ben bu siteyi, sanırım aradığım herşeyi bulacağım :) takipteyim artık :)

    YanıtlaSil
  26. anlatım süper.teşekkürler ablacığım..

    YanıtlaSil
  27. ellerinize sağlık.Meral hanım.teşekkürler...
    kolay gelsin..

    YanıtlaSil