İzleyiciler

15 Kasım 2011 Salı

TRANSFER NASIL YAPILIR.....

     Dekopaj kağıdımızın kenarlarını yırtıyoruz,amaç inceltmek ve tamamlama yapınca iz kalmamasını sağlamak..
 Transfer tutkalını sürmeden ben kağıdı hafifçe fırça ile ıslatıyorum,tutkalın içinede biraz su katıyorum,
 Çok hızlı birşekilde tutkalı sürüyorum,kurutup bir kat daha sürüyorum...
  Hava kabarcığı kalmasın diye en üstten yavaşça bırakarak peçete ile yapıştırıyorum....
              Ben Plaid marka transfer tutkalı kullanıyorum,iki çeşidi var birinin altını açık renge boyayıp yapıştırıyorsunuz birini koyu renklerede yapıştırma imkanı var, ben genelde açık renge boyayıp yapıştırıyorum, tamamlaması kolay oluyor....
 Ertesi günü üstüne bolca su sürüp yumuşamasını bekliyorum..........Elimle dairelere çizerek beyaz tabakayı çıkarıyorum...........
 Bu işlemi desen şeffaflaşana kadar birkaç kez tekrar ediyorum,kurutup tekrar su ile çıkarıyorum...
         Kenarları kağıt zımpara ile ince ince zımpara yapıp iyice inceltiyorum....
                               Kenarları istediğimiz tonlarda tamamlıyoruz......Sahibi kahve tonlu istedi bende deseni koyulttum......







Bir müşterim ikili zigon istedi, bende nereye koyacaksınız dedim, berjerlerini  yanına koyacakmış, yastık kılıfını istedim,fotokopisini çektirip transfer tamamlama yaptık....Dip not, yastık kılıfından fotokopi çektirirken arasına beyaz kağıt koyun, yoksa arkadaki desende çıkar...

24 yorum:

  1. hiçç anlamadığım bir hobi tarzı ahşap boyama vs.

    ama çokda merak ediyorum...

    gittiğim onca kursun arasına bunu da dahil etsem mi ne yapsam :)

    YanıtlaSil
  2. Çok zevkli bir hobi, tavsiye ediyorum boyarken stres falan kalmıyor...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık bu yöntemi hiç bilmiyordum. Kağıdın resimli olan yüzüne tutkal sürüp bu yüzü objenin üzerine tutkalla yapıştırdınız değil mi? Kağıdın beya resimsiz kısı bize bakacak yani boşta kalacak yani. Yanlış anlamadım sanırım? Çok değişik geldi bana. Hoş bir yöntemmiş. Tekrar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Doğru anlamışsın biraz uğraşmalı ama bitince çok soft duruyor...

    YanıtlaSil
  5. Kolay transfer çıktıktan sonra unutulan bir yöntem oldu.Hem zor hem uğraştırıcı olması nedeniyle çok tercih edilmiyor artık.
    Ben uzun zamandır kullanmıyorum bu tekniği
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Haklısın Neslihan kolay transferi bende kullanıyorum ama her desen yok o yüzden eski yöntemlere müracaat ediyoruz...

    YanıtlaSil
  7. Sehpa çok güzel olmuş.Seneler oldu transfer yapmayalı.Çok keyifle yapardım.Hatırlattığın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Hay Allah razı olsun, demek onun için tamamlama yapınca ortadaki resim öyle dikdörtgen şekilde sırıtmıyooo, ancak şimdi dank etti kafamaa, çok teşekkürler yaa, eksik olma ablacım

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık Meral Hanımcığım çok şık görünüyorlar. Transfer tekniğinden çok korkuyorum bana çok zor geliyor (Helede kolay transfer çıktı mertlik bozuldu ki) resim yeteneğim olmadığı için tm yapışmayan yerler açıkta kalırsa tamamlamak zor oluyor.

    YanıtlaSil
  10. tsk. güzel bir anlatım olmuş. İğne Oyası Kursları ismek elsanatları kursları.

    YanıtlaSil
  11. Mukaddes çetin15 Kasım 2011 20:45

    Bunu öğrenrendiğim çok yararlı oldu. Ben de düşünüyordum nasıl yapıştırdıktan sonra fotokopi olduğunu belli olmaz diye:) Teşekkürler Meral Hanım

    YanıtlaSil
  12. Çok hoş görünüyor,desen de harikaymış, ellerinize sağlık,müşteriniz de iyi günlerde kullansınlar! ;) SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  13. Ben de yapıcam, ben de denicem :))
    Her işi becerdim bi bu kaldı sanki :))

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel anlatıyorsunuz. Elinize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Tekrar transfer yaparsam sizin yöntemi kullanacağım.Ayrıntılar için teşekkürler.Ece hn.bir de keten yağını kullanarak transfer üstündeki pütürleri şefaflatabilirsiniz çok güzel olur demişti.Gerçekten çok güzel bir püf noktası bu.Keten yağından bir kaç damla pamuğa dökerek pütürleri ovalarsak yok oluyor.Her ustadan bir şey öğreniyoruz ne güzel.

    YanıtlaSil
  16. kardeşim gitmişti yıllar önce kursa. O böyle yapıyordu transferi. Ama ben kolayını...Anlatımınız için çok teekkürler

    YanıtlaSil
  17. ablamla böyle bir çalışma yapmıştık, ama o söyledi ben yaptım, hiçbirşey hatırlamıyordum:) iyi oldu aşamalarını anlatmanız, umarım cesaret eder yaparım.
    çalışmanız harika olmuş, çok beğendim...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. çok zor, yapmakta zorlanıyorum...Bu teknoloji tasarım ile ilgili bir ödev ve iğrenç yaptım off!!
    :-( olamaz

    YanıtlaSil
  19. Öncelikle anlatımınız ve emeğiniz için teşekkür ediyorum. hocam birkaç sorum olacak. ben denedim bu işlemi ama kaliteli sonuç alamadım. resim çıktısını lazer yazıcıdan mı yoksa mürekkepli yazıcıdan mı alacağız? ben mürekkebin ahşap üzerine geçmesi ve çıkmaması için mürekkepli yazıcıdan aldım(resimdeki mürekkep ahşapa işlesin diye) fakat tutkalı sürerken resim dağılmaya başladı. kalitesi düştü... :( bir de ne kadar tutkal süreceğiz. ilk katı sürünce ne kadar süre bekleyeceğiz? kurumasını beklemek yerine kurutabilirmiyiz? mesela kalörifer üzerine yada saç kurutma makinesi ile kurutabilirmiyiz?

    mdf üzerine yapamayız bence ayrıca. çünkü mdf suyu çekerse kabarır. orjinal ahşap olmalı.
    tonerli yani lazer yazıcı ile çıktı alıp yapan varmı bilmiyorum ama toner tozu içerisinde plastik ve metalik materyaller içeriyor. bu sekilde çıktı alınırken o tozlar sıcakta eriyor ve yapışıyor. yani içerisinde erimiş plastik var. bunu ahşap üzerine çıktı alırsak muhtemelen zamanla bozulur. elimizle biraz uşraşsak ahşaptan çıkar yani. bilmiyorum bunlar sadece benim yorumlarım.
    bu işi yeni öğrenmeye çalışıyorum bana biraz daha yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. Aynaya transfer yapılabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar normal kağıda çıkti alıp yapsam olur mu acaba yoksa özel kağıdı mi olması lazim cvp yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba benim aynanın üzerine kendinden yapışkanlı dekopaj kağıdını nasıl uygulanam lazim islatmam gerekiyordu

    YanıtlaSil
  24. Merhaba ben transferi soyarken resmim baya zarar gördü yırtıldı acaba nasıl kurtarabilirim tekrar boya kapatır mı

    YanıtlaSil